Αρχική > Ενδιαφέροντα > Yπάρχει πραγματική ελευθερία λόγου, στη ‘’Δημοκρατική Δύση;’’

Yπάρχει πραγματική ελευθερία λόγου, στη ‘’Δημοκρατική Δύση;’’

16 Απριλίου, 2019 Σχολιάστε Go to comments

΄Αρθρο από Γεώργιο Βλάχο (ερευνητής)

            Η ελευθερία λόγου (έκφρασης και τύπου) είναι κατοχυρωμένη στο άρθρο 14 του Συντάγματός μας. Περιέχεται επίσης στην Οικουμενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του Ανθρώπου η οποία υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, στις 10 Δεκεμβρίου 1948. Τα άρθρα 18 και 19 αναφέρουν.  ΄Αρθρο 18 :  Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας…. ΄Αρθρο 19 : Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης, που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του και το δικαίωμα να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες, με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο.

    Δεν θα κρίνω την κατάσταση της ελευθερίας λόγου στα αυταρχικά ή δικτατορικά καθεστώτα που υπάρχουν σήμερα. Δεν θα χρειαστεί, διότι τα καθεστώτα αυτά λόγω του αυταρχισμού που τα διέπει, δεν επιτρέπουν πραγματική ελευθερία λόγου και την περιορίζουν. Θα θίξω όμως την κατάσταση ελευ-θερίας λόγου στις ‘’Δημοκρατικές χώρες’’ της Δύσης, οι οποίες καυχιούνται ότι τη σέβονται. Ισχύει όμως αυτό ; Δυστυχώς όχι, διότι ήδη έχουν προωθηθεί νομοσχέδια και έχουν δοθεί οδηγίες σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, τα οποία πράγματι την περιορίζουν.

      Τα παρακάτω γεγονότα, δίνουν μία εικόνα παραβίασης ή περιορισμού της ελευθερίας λόγου :

Α)  Η επιβολή του ‘’αντιρατσιστικού νόμου’’ στη χώρα μας και σε άλλες χώρες

     Ο αντιρατσιστικός νόμος που ψηφίστηκε στη χώρα μας, αντί να ασχολείται μόνο με το μίσος που εκδηλώνουν κάποιοι για όσους είναι άλλης φυλής ή άλλης ράτσας, ασχολείται και με άλλα θέματα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με το ρατσισμό.

     ΄Ετσι, μαζί με το μίσος κατά άλλης ράτσας, διώκει και όσους τολμούν να κατακρίνουν τους σεξου-αλικά διεστραμμένους. Είναι ή δεν είναι κατάφωρη παραβίαση της ελευθερίας λόγου, όταν κάποιος έχοντας μεγάλη ηθική ευαισθησία δεν μπορεί να ανεχθεί τις παρελάσεις αίσχους των σεξουαλικά διε-στραμμένων, το θράσος που έχουν να παντρεύονται μεταξύ τους ή το ακραίο θράσος τους να υιο-θετούν παιδιά, και θέλει να τους κατακρίνει δημόσια; ΄Ηδη, ορισμένοι αρχιερείς που τόλμησαν να κατακρίνουν τους ομοφυλόφιλους και την ομοφυλοφιλία ως αμάρτημα, σύμφωνα με την ορθοδοξία μας, υπέστησαν διωγμούς. Εδώ, διακρίνεται μία άδικη και απάνθρωπη συμπεριφορά του νόμου, να μην μπορεί κάποιος να κατακρίνει δημόσια τη σεξουαλική διαστροφή. Είναι εξοργιστικό, ένα καθε-στώς να προστατεύει τους σεξουαλικά διεστραμμένους και να διώκει όσους τους κατακρίνουν. Η παρέμβαση στην ελευθερία λόγου, φαίνεται ξεκάθαρα.

Β)  Ο αυταρχικός χαρακτηρισμός του ‘’αντισημίτη’’, για όποιον τολμάει να κατακρίνει Εβραί-ους ή την κυβέρνηση του Ισραήλ

     ΄Όταν κάποιος προβαίνει σε εγκληματικές ενέργειες κατά των Εβραίων, χαρακτηρίζεται ως ‘’αντι-σημίτης’’ και διώκεται. Αυτό είναι αποδεκτό. Οι Εβραίοι όμως δεν ικανοποιούνται σ’ αυτό, κι έχουν το θράσος να χαρακτηρίζουν ‘’αντισημίτες’’ όσους κατακρίνουν τους ίδιους ή τις απάνθρωπες ενέργειες της κυβέρνησής τους, κατά των Παλαιστινίων. Αντισημίτης όμως, πρέπει να χαρακτηρίζεται μόνο αυτός που διαπράττει εναντίον τους εγκληματικές ενέργειες. Η κριτική και μόνο, εναντίον κάποιων Εβραίων ή της κυβέρνησης του Ισραήλ, δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ‘’αντισημιτική’’. Με τη λογική αυτή, όσοι ΄Ελληνες είναι εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης και την κατακρίνουν, πρέπει να χαρα-κτηρίζονται ‘’ανθέλληνες’’. ΄Ολη αυτή η συμπεριφορά του ‘’αντισημιτισμού’’ εκ μέρους των Εβραίων, δηλώνει έναν απαράδεκτο αυταρχισμό. Εισερχόμαστε σε καθεστώς λογοκρισίας και στέρησης ελευ-θερίας λόγου, επειδή χάνουμε το δημοκρατικό δικαίωμα να κρίνουμε τους άλλους. Επιπλέον, βλέ-πουμε μία επιλεκτική προστασία υπέρ του λαού τους, η οποία δεν χρειάζεται.

Γ)  Ο ‘’νέος τρόπος ομιλίας’’ που προσπαθεί να επιβάλλει η Νέα Παγκόσμια Τάξη

  1. Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή ΄Ενωση εξέδωσε εγχειρίδιο με οδηγίες, τις οποίες οι δημοσιογράφοι των τηλεοπτικών σταθμών οφείλουν να τηρούν. Οι δημοσιογράφοι, δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τις λέξεις ‘’παράνομοι μετανάστες’’ αλλά ‘’παράτυποι μετανάστες’’. Να χρησιμοποιούν τον όρο ‘’πρόσφυ-γες’’ και όχι ‘’μετανάστες’’. Σύμφωνα όμως με τη Σύμβαση της Γενεύης η οποία υπογράφηκε στις 28 Ιουλίου του 1951 και επικυρώθηκε από τη χώρα μας με το Ν.Δ. 3989/1959, όταν έχουμε μία εμπό-λεμη χώρα, πρόσφυγες είναι μόνο αυτοί που καταφεύγουν στις διπλανές χώρες που συνορεύουν με την εμπόλεμη. Παράδειγμα, για να γίνει κατανοητό. Οι χώρες που συνορεύουν με τη Συρία, είναι : Τουρκία, Ιράκ, Λίβανος, Ισραήλ και Ιορδανία. ΄Αρα όσοι Σύριοι καταφύγουν σ΄αυτές τις χώρες, μόνο σ’ αυτές θεωρούνται πρόσφυγες. Πέραν αυτών, δεν θεωρούνται πρόσφυγες αλλά μετανάστες. Οπότε, στη χώρα μας, και οι Σύριοι και όλοι οι υπόλοιποι που έρχονται εδώ, είναι μετανάστες και όχι πρό-σφυγες.
  2. Κάποιοι ιθύνοντες, στη μαρτυρική μας Κύπρο, προσπάθησαν να επιβάλλουν νέο λεξιλόγιο στα μέσα ενημέρωσης της Μεγαλονήσου. Εξέδωσαν εγχειρίδιο, στο οποίο δίνουν οδηγίες πως θα εκφρά-ζονται οι δημοσιογράφοι στα μέσα ενημέρωσης. Για παράδειγμα, δεν πρέπει να αναφέρουν τις λέξεις ‘’Αττίλας’’, ‘’Κατεχόμενα’’ και άλλες, χάριν της βελτίωσης σχέσεων και καλύτερης γειτονίας των δύο ‘’Κοινοτήτων’’ στο νησί. ΄Ηδη, οι Κύπριοι δημοσιογράφοι τις έχουν απορρίψει.

     Τα παραπάνω δύο γεγονότα, δείχνουν ωμή επέμβαση στη χρήση λόγου, και πρέπει να τονιστεί το εξής :  άλλο είναι να επιβληθούν με αυστηρές οδηγίες ώστε όποιοι δημοσιογράφοι ή εκφωνητές δεν τις υιοθετούν να χάνουν την εργασία τους, και άλλο να ψηφιστεί νόμος και να διώκονται όσοι δεν συμ-μορφώνονται με αυτόν. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε εφαρμογές ενός καθεστώτος, το οποίο συ-μπεριφέρεται με άκρως αντιδημοκρατικό και αυταρχικό τρόπο.

Δ)  Διάφορες προσπάθειες παραβίασης του ελεύθερου λόγου. Παρατίθενται αποσπάσματα

      άρθρων από ιστότοπους του διαδικτύου

  1. ‘’Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εισάγει τη λογοκρισία στο Διαδίκτυο’’. Αν η ιστοσελίδα ξαφνικά κλείσει, θα ξέρετε για ποιο λόγο. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εισάγει τη λογοκρισία στο Διαδίκτυο. Ποιος ξέρει αν θα ξαναϊδωθούμε. Με μια απόφαση, ορόσημο, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο όρισε τις τηλεφωνικές εταιρίες και τους φορείς καλωδιακής τηλεόρασης στην Ευρώπη σαν ανώτατους λογο-κριτές του Διαδικτύου. Εταιρίες και φορείς θα πρέπει να απενεργοποιούν παράνομα περιεχόμενα. Το τι είναι παράνομο το καθορίζουν τα κράτη δια Νόμου ή σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον ο κάθε πληροφοριοδότης (στα ελληνικά ρουφιάνος), μπορεί να αναγκάσει το μπλοκάρισμα μιας ιστοσελίδας. Με την απόφαση αυτή,  οι τηλεφωνικές εταιρίες και οι φορείς καλω-διακής τηλεόρασης γίνονται καθαροί εκτελεστές κάθε είδους καταγγελίας και συκοφαντίας στο Δια-δίκτυο. Με τη βοήθεια των κατάλληλων νόμων μπορούν να γίνουν θεματοφύλακες της δημόσιας ηθικής και αυτό θα σήμανε το τέλος της ουδετερότητας του διαδικτύου. Οι συνήθως κρατικές τηλε-φωνικές εταιρίες έχουν τώρα το δικαίωμα να μπλοκάρουν οποιοδήποτε περιεχόμενο που παραβιάζει ένα νόμο του κράτους. Ιδιαίτερα οι ιστοσελίδες που ασκούν κριτική είναι για τους κυβερνώντες ένα αγκάθι στο μάτι. Μπορούν τώρα εύκολα να θεωρηθούν ως τρομοκράτες ή παραβάτες των δικαιω-μάτων πνευματικής ιδιοκτησίας….(Aπό τον ιστότοπο ‘’ATTIKA NEA’’,  8 Απριλίου  2014).
  2. ‘’Bρεττανία : Αθεϊστές και χριστιανοί συμμαχούν κατά ενός νέου οργουελιανού νόμου, ο οποίος θα απαγορεύει κάθε ‘’εξτρεμιστικό λόγο’’. Οι αθεϊστές της Εθνικής Κοσμικής Κοινωνίας (National Secular Society – NSS) και οι χριστιανοί του Χριστιανικού Ινστιτούτου, δύο οργανώσεις με συχνά διαμετρικά αντίθετα συμφέροντα, έχουν τους ίδιους φόβους για ένα νέο σχέδιο νόμου που αφορά την καταπολέμηση της τρομοκρατίας. Σύμφωνα με το νόμο αυτό, όποιος επικρίνει το νόμο της Σαρίας ή το ‘’γάμο’’ των ομοφυλόφιλων θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ‘’εξτρεμιστής’’, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Τέλεγκραφ. Η υπουργός Εσωτερικών Τερέζα Μέι, παρουσίασε το σχέδιο τον περασμένο μήνα για τις λεγόμενες Εντολές Εξτρεμιστικής Αναστάτωσης, που θα επιτρέπει στους δικαστές να απαγορεύουν ανθρώπους που θεωρούνται εξτρεμιστές να μιλούν δημόσια σε εκπομπές, να διαμαρτύρονται σε ορισμένους χώρους ή ακόμα και να αποστέλλουν μηνύματα στο Φέισμπουκ ή το Tουίτερ, χωρίς άδεια. Ο Kιθ Γούντ, διευθυντής της Εθνικής Κοσμικής Κοινωνίας δήλωσε ότι, οι ‘’κοσμικοί’’ ίσως θα πρέπει να σκέφτονται δύο φορές πριν επικρίνουν το Χριστιανισμό ή το Ισλάμ. Ισχυρίστηκε ότι, οι κοσμικοί κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ισλαμοφοβικοί και ρατσιστές λόγω της εκστρατείας τους εναντίον της εδραίωσης του νόμου της Σαρίας, στο Ηνωμένο Βασίλειο….(Από τον ιστότοπο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ,  10 Noεμβρίου 2014).
  3. ‘’Η Ευρώπη της ελευθερίας. Βιβλιοθήκη στη Σουηδία αφαιρεί βιβλίο που ασκεί κριτική στη μετανάστευση. Μια βιβλιοθήκη στην πόλη Λιούνγκμπι της Σουηδίας, αποφάσισε να αφαιρέσει το βιβλίο “Μετανάστευση και Συγκάλυψη’’ από τη συλλογή της. Το ότι οι βιβλιοθήκες στη Σουηδία απο-σύρουν βιβλία που δεν ταιριάζουν στη σωστή πολιτική ατζέντα, δεν είναι ένα νέο φαινόμενο. Ως πα-ράδειγμα αυτής της πολιτικής, ο Τεν Τεν αφαιρέθηκε το 2012, λόγω του ότι διέθετε ‘’μη πολιτικά ορ-θές’’ εικόνες Αφρικανών, αλλά επέστρεψε στα ράφια μετά από δημόσια κατακραυγή. Σύμφωνα με τη βιβλιοθήκη το βιβλίο που  σήμερα  έχει  καταργηθεί, θα πρέπει να αφαιρεθεί επειδή δεν ευθυγραμ-μίζεται με τις ‘’αξίες’’ της βιβλιοθήκης, λέει η σουηδική ιστοσελίδα Fria Tider. Αυτού του είδους η λογο-κρισία δεν είναι  τίποτα  περισσότερο από μια παραβίαση του καθήκοντος που έχουν οι βιβλιοθήκες  και άλλα ιδρύματα που είναι η παροχή πληροφοριών στο κοινό. Αποτελεί  ντροπή  και δείχνει για μια ακόμη φορά ότι η Σουηδία δεν μπορεί πλέον να αυτοαποκαλείται ‘’Δημοκρατία’’…. (Από  τον ιστότοπο ‘’ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ’’ ,  15 Ιουλίου 2015).
  • 4.  Αυτό απαγορεύεται να το πεις! Η σουηδική δημόσια τηλεόραση επιβάλλει νέο εγχειρίδιο γλώσσας στους δημοσιογράφους. Η Δημόσια Τηλεόραση Σουηδίας, αποκάλυψε ένα νέο εγχει-ρίδιο γλώσσας που αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι οι δημοσιογράφοι θα μιλούν με ‘πολιτικά ορθό’ τρόπο, συχνά μέχρι παραλογισμού, όπως αναφέρει η σουηδική ιστοσελίδα Fria Tider. Κάνοντας ανα-φορά σε εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας που προετοιμάστηκαν προσφάτως εκ μέρους της Χάνα Στγιάρνε, που είναι γενική διευθύντρια της εταιρείας, η εφημερίδα εξηγεί ότι οι δημοσιογράφοι παρο-τρύνονται να χρησιμοποιούν ή να αποφεύγουν ορισμένες λέξεις ή φράσεις. Για παράδειγμα, σύμ-φωνα με τις νέες κατευθυντήριες γραμμές, όλοι οι μετανάστες, συμπεριλαμβανομένων και των υπό-πτων ως τρομοκρατών οι οποίοι έχουν λάβει σουηδική υπηκοότητα, πρέπει να αποκαλούνται απλώς «Σουηδοί», ενώ εκείνοι που έχουν κατηγορηθεί για ρατσισμό τώρα ουσιαστικά δεν έχουν δικαίωμα να αντικρούσουν τις κατηγορίες….(Aπό τον ιστότοπο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ, 19 Δεκεμβρίου 2015).

      Τα παραπάνω γεγονότα καθώς και άλλα στις ‘’δημοκρατικές’’ χώρες της δύσης, θα πρέπει να μας προβληματίσουν. Παραβιάζουν και τη Συνταγματική μας επιταγή για ελευθερία λόγου, και την Οικου-μενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του Ανθρώπου η οποία στο άρθρο 19 ορίζει ‘’…. κανένας να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του…’’

    Ως πολίτες με δημοκρατικές ευαισθησίες οφείλουμε να αντιδράσουμε. Μέσα από διάφορες οργα-νώσεις πρέπει να αγωνιστούμε για την κατάργηση όλων των νόμων ή οδηγιών που παραβιάζουν  την ελευθερία λόγου. Αν δεν το πράξουμε, θα είμαστε υπεύθυνοι και υπόλογοι για την απώλεια ενός πο-λύτιμου αγαθού.


http://www.antibaro.gr/article/23014

Κατηγορίες:Ενδιαφέροντα
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: